entree de ouverture

grote zaal met doorkijkje naar achterzaal

Beleid
Galerie de OUVERTURE heeft geen ander doel dan kunst te promoten en te verspreiden. Kunst bepaalt de leefbaarheid. Kunst moet je voelen en ervaren. De OUVERTURE wil naast het begin en eindpunt ook het baken zijn. Dit kan slechts als er beschikbare middelen zijn. De OUVERTURE is wars van overheidssubsidies omdat dit slechts poverheid impliceert. De OUVERTURE gaat wel voor gezond ondernemerschap en huldigt de visie: Geen euro eruit zonder dat er een euro in komt. Om dit bedrijfsconcept te kunnen volhouden, is er een geldstroom (fondsenbeweging) noodzakelijk.
- de OUVERTURE als intermediair tussen kunstkoper en maker
- de OUVERTURE als promotiegalerie
- de vriendenclub
- kunst voor bedrijven
- kunstuitleen
- educatie- en kunstreizen
- forum voor lezingen en informatie
- publicaties
- fondswerving

De Ouverture als hanggalerie
U betaald een vast bedrag voor het gebruik van de ruimte en faciliteiten De ruimtes die beschikbaar zijn betreffen de rode zaal, achterzaal of tussenzaal In de rode zaal kunnen we 10 werken afm. 100x100 cm plaatsen / 250 euro In de achterzaal kunnen we 15 werken plaatsen afm. 100x100 cm / 275 euro In de tussenzaal kunnen we 7 werken plaatsen afm. 100x100 cm / 195 euro De galerie bepaald in overleg met u de indeling van de expositie De opstelling die gehanteerd wordt is rustig en museaal De periode dat de ruimte tot uw beschikking staat is ca 4 weken.

De beschikbare periodes in 2016 zijn:

U levert uw werk aan en haalt op de afgesproken periode uw werk op De galerie zorgt voor promotie middels:
-een adressenbestand van plus 2500 kunstliefhebbers die worden geattendeerd op je werk.
-invitaties van de kunstenaar.( 50.- euro per 100 stuks full color A5 formaat )
-een vermelding van je tentoonstelling in de Badkoerier en Duinbode, het grootste publiciteitsorgaan aan de kust met meer dan 100.000 bezorgingen aan huis.
-een melding aan de regionale en landelijke en Belgische bladen.
-opname van de kunstenaars op de website van de OUVERTURE.
-opname in de webwinkel van de OUVERTURE (nog in ontwikkeling)
-onder de aandacht brengen van jouw werk op de Art Rent Private
en de Art Rent Business pagina van de Ouverture.(nog in ontwikkeling)
-actieve promotie via de geeigende multimedia kanalen zoals facebook en linkdin.
-verspreiding van posters op de lokaties waar het toeristisch publiek vertoeft.
-ruime openstelling van de galerie.
-begeleiding van de kunstenaar.
-opstellen van digitale portfolio.

Locatie De locatie is uniek te noemen Het is een voormalige Sparsupermarkt op 50 meter van het strand aande boulevard Cadzand wordt het Nederlands Knokke genoemd met een rijk scala aan vakantiehuizen , villa's en een bungalowpark Het seizoen loopt van februari tot pasen de eigenaren maken de appartementen gereed voor de verhuur Van pasen tot eind september toeristen seizoen met als piek de periode 21 juli tot 1 september De galerie heeft dan ook aangepaste openingstijden . September tot 15 november naseizoen